پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118485
اعلام تورم بسته رکودي دولت
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 3015

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ولي الله سيف در جمع خبرنگاران در وضعيت تورم در بسته خروج از رکود گفت: در رابطه با تورم، تمرکز اصلي را در سال گذشته داشتيم که خوشبختانه دولت به دستاورد خيلي بزرگي هم رسيد. شايد استمرار همان سياست هدف هاي خيلي بيشتري را در رابطه با کاهش تورم در سال ?? بتواند محقق کند.

رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه منتهي زماني که سياست خروج از رکود را اضافه مي کنيم، نکته مهم حفظ اين دستاورد است، افزود: البته با اجراي اين سياست ها سرعت کاهش تورمي کمي کاسته مي شود.

وي ادامه داد: به همين دليل اگر فرض کنيم تورم با ادامه اين سياست ها به ?? درصد يا زير ?? درصد برسد، الان تورم را به ميزان ?? درصد اعلام کرديم و اين ميزان اضافه را در جهت آثار سياست هاي خروج از رکود طراحي مي کنيم ولي مهم اين است که اين سياست ها باهم کنار بروند و در پايان سال ?? به اهدافمان برسيم.

سيف در ادامه در پاسخ به پرسش مهر در مورد هدف گذاري تورمي بانک مرکزي در بسته خروج از رکود گفت: در پايان سال ?? بناست نرخ تورم به ?? درصد برسد ولي عنايت داشته باشيد، اين حداکثر تورمي است که مي تواند محقق شود، حتماً دستاور حاصل از اين بسته کمتر از اين نرخ خواهد شد.

وي با اشاره اينکه احتمال دارد در ماه هاي آينده درصدهاي نزديکتري از نرخ تورم را نسبت به آنچه در واقعيت اتفاق مي افتد، اعلام کنيم، افزود: اما الان نرخ ?? درصد را اعلام کرديم تا بتواند سياست خروج از رکود عملياتي شود. سياست هاي خروج از رکود مي تواند آثار تورمي داشته باشد ولي در حد هدفگذاري شده براي تورم قابل قبول است.

رئيس کل بانک مرکزي اضافه کرد: در مهر ماه سال گذشته پيش بيني مي کرديم که تورم در پايان مهر ماه سال ?? حدود ?? درصد خواهد بود که ??.? درصد تحقق يافت. براي سال ?? پيش بيني حداکثر ?? درصد را داشتيم اما اطلاعاتي که داريم به ما نويد تورم ?? درصد را مي دهد و در اين خصوص اطمينان براي ما حاصل شده است.

وي با بيان اينکه در سال ?? فقط سياست هاي مديريت و کاهش تورم را نداريم بلکه سياست خروج از رکود بايد به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد، افزود: با وجود اجراي بسته بازهم تورم ?? درصد به عنوان حداکثر خواهد بود،بنابراين بعد از اجراي بسته هم باز تورم کمتر از ?? درصد مي باشد. حتما تورم ?? درصدي در سال ?? محقق مي شود اما براي سال ?? تمرکز و پيش بيني بانک مرکزي روي تورم ?? درصدي است. تک رقمي کردن نرخ تورم از اهداف مهم اين بانک است و هدف اصلي بانک مرکزي تک رقمي کردن است و اميدواريم در سال ?? اين هدف اجرايي شود.

راه اندازي صندوق پس انداز مسکن


رئيس کل بانک مرکزي در مورد راه اندازي صندوق پس انداز مسکن ، تصريح کرد: مهم اين است که اقداماتي که بايد منجر به کار کارشناسي اين طرح شود در حال انجام است و ما کاملاً با ديدگاه هاي وزارت مسکن موافقيم اما بايد بررسي شود که آيا اين فرمول ها مي تواند خودکفا باشد يا نيازمند کمک و حمايت از دولت است. اگر ميزان اين حمايت ها شود ما مشکلي نداريم و هر چقدر سياست هاي بخش مسکن منجر به تجهيز منابع بيشتر شود مي تواند به رونق بخش مسکن کمک کند.

رئيس کل بانک مرکزي از ابلاغ تدريجي سياست هاي صندوق پس انداز مسکن و اجراي آن در شهريور ماه خبر داد و درباره ميزان منابع قابل تجهيز براي پرداخت تسهيلات در سال جاري گفت: حدود ??? هزار ميليارد تومان منابع بانکي در سال جاري قابل تجهيز و پرداخت است که اولويت اول، پرداخت سرمايه در گردش است.

مرجع : خبرگزاري مهر

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html